Algeciras - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Algeciras - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Algeciras

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

20 Maart 2013 | Spanje, Algeciras

19-03-2013 (dinsdag) Tanger Med
Het afscheidsdiner van gisteravond was in een restaurant in Chefchaouen, we gingen er lopend naar toe. Marion was onze gids, ze had eerder op de dag alles al verkend, best moeilijk om door al die steegjes het plein te vinden waar het restaurant moet zijn, maar het lukte.
D&K hebben een aantal verrassingen voorbereid, zoals de uitslag van de fotowedstrijd met de drie onderdelen "Artistiek" , "Humor" en "Maroc totaal". Onze foto "wegversmalling" won een prijs en we kregen een ingelijste afdruk. Na afloop allemaal terug de berg op, maar met taxis.
Om 07.30 uur vertrokken we als eerste van de camping, de reden hiervoor was dat de achterband met "kleine" oneffenheid steeds harder ging bonken bij hogere snelheid. Het lukte de laatste Dirhams om te zetten in diesel, en toch nog genoeg over te houden voor het laatste stuk tolweg.
Aangekomen bij de haven was er een gatewijziging, maar ruim op tijd konden we onze resterende dirhams omzetten in een laatste nos-nos koffie. In de rij staande voor de boot van 13.00 uur zagen we de veerboot een poging doen af te meren, maar dat lukte niet door de harde wind, waarop hij weer weg voer.
Enige tijd later kwam hij weer terug vergezeld van een sleepboot en werd er afgemeerd aan een andere kade zodat we hier allemaal achter een volgauto naartoe gedirigeerd werden om met een vertraging van een uur in te schepen.
Tijdens de overtocht plensde de regen tegen de ruiten, op de boot namen we van iedereen afscheid, maar een uitgedunde groep wilde naar de parkeerplaats bij de Lidl in Algeciras.
Met een drietal volgers reden we er probleemloos naar toe. Onmiddellijk gingen we op zoek naar een nieuwe band, (de reserveband was al in gebruik), de eerste zaak had het type band niet in voorraad. Bij een autoverkoopbedrijf werd ik m.b.v. Google aan het adres van "NORauto" geholpen.
Op zoek naar dat bedrijf kwam we de andere campers op een parkeerplaats weer tegen en bleek "NORauto" daar gevestigd. Omdat het inmiddels al wat later was, besloten we tot de volgende dag te wachten. Met de resterende vijf camperbemanningen zijn we gezellig gaan chinezen, na afloop regende het pijpenstelen en kwamen we met soppende schoenen aan in de camper.

20-03-2013 (woensdag) Algeciras
Toen we wakker werden scheen de zon, na het ontbijt op weg naar "NORauto", de gewenste bandenmaat is voorradig en kan gemonteerd worden. Het opkrikken van de camper gaat minder voorspoedig dan in Marokko, de monteur heeft hierbij uiteindelijk de camperkrik bij nodig.
Als hij de camper heeft opgekrikt kan hij de bouten niet loskrijgen en moet hij het wiel dus weer op de grond laten zakken. Uiteindelijk lukt het en hebben we achter twee zomerbanden en voor twee winterbanden en zoeken we een Spaanse camping op.
Het is lekker zonnig weer en daar genieten we nog even van, wetende dat het in Haaksbergen weer heeft gesneeuwd.

• 21 Maart 2013 - 00:21

Marion En Gert Den Drijver:

Alle lezers hartelijk dank voor uw belangstelling en reacties !

• 21 April 2013 - 11:23

Petra:

Hey vandaag voor het eerst kan ik via je facebook je verslagen lezen! Ik was net door mijn boeken van de bieb heen dus kan nu ff vooruit!
    Lijkt er op dat jullie het leuk gehad hebben iig.
    Ga straks verder lezen en misschien nog reageren.
    Lfs je zus Petra x

• 23 April 2014 - 17:44

Ingrid Doorn:

I finally found you by googling your name. I did receive some strange emails (now I know from you from this this (waar ben jij nu) but your name was not on the outside of the email so I did not open it.

Is someone at your home to receive the letter I send so that they can add the date?

If you send me another email I will open it this time.

Sorry for the trouble and I hope that you are having a great time exploring Morocco

Ingrid & Corry

Do you still use your email address that I have used in the past?