Spanje 1 - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Spanje 1 - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Spanje 1

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

27 Januari 2013 | Spanje, Valladolid

Verder gaat het op naar Spanje (richting Bilbao, Santander), we worden welkom geheten door fikse regenbuien.We rijden ten oosten van de Picos de Europa een prachtig landschap, we stijgen behoorlijk (tot ca. 1000m) en opnieuw zitten we in de sneeuw. Gelukkig is de weg sneeuwvrij, maar de regenbuien houden aan. Uiteindelijk bereiken we Aguilar de Campoo.
Het is eindelijk droog en we kunnen nog een leuke wandeling maken door het oude centrum. http://es.wikipedia.org/wiki/Aguilar_de_Campoo. 's Morgens is de kraan op camperplaats bevroren, maar het lukt na enige moeite toch water in te nemen. Het weer wordt steeds beter, via de A67 en na Palencia de A62 rijden we naar Valladolid. Als we de tourist office gevonden hebben blijkt deze net gesloten. Later in de middag hebben we meer geluk, we kijgen een wandelroute uitgetekend. http://nl.wikipedia.org/wiki/Valladolid_(Spanje)
Als we zaterdagmorgen opstaan schijnt de zon, via de A62 rijden we door een glooiend landschap naar Salamanca. Langs de weg staan ooievaarsnesten op palen voorzien van nep-ooievaar, we zien echter maar 1 nest met een echte ooievaar. We zoeken deze keer een camping op, met WiFi ! Omdat het nog vroeg is gaan we op de fiets naar Salamanca, we ontdekken een fietspad langs de rio Tormes en bezichtigen het centrum. Het heerlijk weer (15 graden), onze eerste regenloze dag. In de stad wandelen groepen mensen, die net als wij de stad bezichtigen. De kathedraal is echt indrukwekkend.
Aangelokt door het mooie weer besluiten we zondag op de camping te blijven, maar helaas dan begint het weer te regenen.Dan maar een verslagje schrijven.

• 01 Februari 2013 - 22:25

Danielle:

Leuk hoor!
    En wordt het al warmer?
    Lezen jullie ook de dendrijver.org mail of is het handiger via deze site?

Hier gaat alles goed.

Veel liefs van ons allen!

Danielle en de mannenxxx

• 03 Februari 2013 - 15:38

Jan:

Leuk idee. .waar is de volgende? Hier missen jullie niks. Geniet.