Marrakech excursie - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Marrakech excursie - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Marrakech excursie

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

10 Maart 2013 | Marokko, Marrakesh

09-03-2013 (zaterdag) Marrakech excursie
Om 09.00 uur gaan we met een taxibusje naar Marrakech, bij Jardin Marjorelle worden we opgewacht door een Nederlands sprekende gids. We krijgen een rondleiding door de prachtige tuin die werd aangelegd door de Franse schilder Majorelle.
De tuin is nu in het bezit van de erfgenamen van Yves Saint Laurent. Vervolgens gaan we, vergezeld door onze gids, de graven van de Saadiers waar sinds 1603 Moulay Ahmed el-Mansour ligt begraven. De graven zijn prachtig versierd.
Verder wandelend zien we ook hier weer een ooievaarsnest op de moskee. We bezoeken het Bahia paleis waar de grootvizier met zijn haremdames woonden. De lunch wordt geserveerd op het dakterras van Riad Omar, we zitten hier onder een overkapping die bescherming tegen de zon biedt.
Terwijl we ons de soep, salades, geroosterde kalkoen, gebraden lamsvlees laten smaken genieten we van het schitterende uitzicht met in de verte de besneeuwde toppen van het atlasgebergte.
Na een wandeltocht door de Medina waar we ook nog een aantal oude ambachtsmannen, waaronder een slotenmaker, aan het werk zien, eindigt de excursie met een bezoek aan de kruidendokter.
Diverse dames en heren laten hun nek masseren en kopen hier, de door de kruidendokter aangeprezen, olie. Als we op het plein "Djemaa el-Fna" zijn aangekomen, gaan we na een Jus gedronken te hebben op eigen gelegenheid gaan we opnieuw de souks in.
Als we terugkeren op dit plein, hier vond in 2011 een bom aanslag plaats, is het een drukte van jewelste. Overal zijn eetkraampjes opgebouwd, slangenbezweerders met muziek laten cobra's dansen, aapjes aan een lijn, acrobaten zijn in actie, er wordt muziek je komt ogen en oren te kort.
Het is inmiddels donker en om het geheel nog eens goed te kunnen overzien drinken we nog een kop koffie op een balkonterras.
Om 20.00 uur staat de bustaxi weer klaar om ons weer terug naar de camping te brengen.

10-03-2013 (zondag) Marrakech rustdag
De rustdag wordt een wasdag, gelukkig is het prachtig zonnig weer. De afgelopen dagen was het zo af en toe zelfs heet.

• 10 Maart 2013 - 15:21

Erik En Anneke:

Wij lezen:.......we zitten hier onder een overkapping die bescherming tegen de zon biedt........Als ik jullie was, zou ik lekker daar blijven !! Hier ligt voor de zoveelste keer sneeuw !! en de temperatuur gaat weer zakken onder het vriespunt...............
    Jaloers zijn we....maar geniet er van ! Mooie verhalen hoor.

Groetjes Erik en Anneke