Frankrijk - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Frankrijk - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

26 Januari 2013 | Frankrijk, Biarritz

Na zaterdagavond de bevroren waterpomp te hebben ontdooid, en de camper gevuld te hebben, kunnen we de volgende mogren om 10.00 uur vertrekken. Onderweg sneeuwbuien en ijsregen, de ijsregen veroorzaakt klontvorming op de ruitenwissers, maar dat geeft slechts beperkte overlast. Via Aalten , Bocholt, Blankenheim (weg 51), Trier, Luxemburg, Nancy komen we terecht op en P vlak voor St Dizier. We overnachten tussen de vrachtwagens, niet de meest ideale plek, maar wel begaanbaar.
We rijden langs het Lac de Der Chantecoq (D384) richting Troyes, en zien groepen kraanvogels op besneeuwde stoppelvelden naar voedsel zoeken. Ten noorden van Limoges eidigt onze rit in Bessines de Partempe op een pleintje naast twee nederlandse campers.
De sneeuwbuien zijn overgegaan in regenbuien, via de N77 richting Auxerre. We vinden een aardige camperplaats aan een kleine meertje (achter de bakker) in Clerac.
We bereiken de kust en vinden de camperplaats in St. Jean de Luz ten zuiden van Biarritz. De camperplaats ligt tussen de weg en een spoorlijn, dat belooft dus een onrustige nacht te worden. We maken een wandeling over de boulevard langs het strand. De huizen zijn met een brug verbonden met de boulevard. 's Nachts hebben we nauwelijks last van auto's of trein, de regen klettert op het dak, de camper staat te schudden door de wind. De volgende ochtend vertrekken we naar Spanje.

• 26 Januari 2013 - 21:24

KRTK:

Leuk te lezen. Goeie reis weer!

• 26 Januari 2013 - 22:24

DenDrijvertjes:

Leuk! Het eerste reisverslag! Nu naar het land van Sinterklaas, Nyna kan het nog steeds niet geloven dat jullie daar nu zijn ... Liefs TANV

• 27 Januari 2013 - 12:21

Astrid:

Hoi Marion en Gert,

Niet het beste weer gehad onderweg. Brr. Maar nu kan het alleen maar beter worden. Leuk trouwens om te lezen hoe het met jullie gaat. Veel plezier en goed reis. In ons straatje gaat het nog steeds goed.
    Hartelijke groetjes.
    Henny, Sabine en Astrid