Ouzoud - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Ouzoud - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Ouzoud

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

11 Maart 2013 | Marokko, Marrakesh

11-03-2013 (maandag) Ouzoud
Nadat het gelukt is de juiste uitvalsweg van Marrakech te vinden rijden we door een vlak landschap. Overal zien we betonnen goten voor de irrigatie. Tussen het graan bloeiende klaprozen en langs de weg oranje en gele bloemen.
Op de achtergrond nog steeds de besneeuwde toppen van het atlasgebergte. Langs de weg staan overal gasflessen, kennelijk komt vandaag de auto met volle gasflessen langs. Door heel Marokko wordt gebruik gemaakt van flessengas.
De flessen zijn vies en zitten vol deuken er wordt niet zachtzinnig mee omgegaan. Omdat we inmiddels geen reservegas mee hebben kijken we al een paar dagen uit naar een fatsoenlijk uitziende campinggasfles.
Vandaag hebben we geluk in een dorp staat de gasauto flessen te lossen, de campinggasflessen worden gewoon uit de vrachtauto op de grond gegooid. Ik zoek er een uit waarop de tekst campinggas nog te lezen is. De fles met gas kost 50 Dirham (€5,-).
Het laatste stuk van de rit gaat weer de heuvels in, groene heuvels met groene bomen er is hier water en bij een temperatuur van meer dan 20 graden wil alles wel groeien.
Als we door een dorpje rijden staan overal ezeltje vastgebonden, ook hier wordt nog volop gebruik gemaakt van deze nuttige beesten.
Na de middag arriveren we op de camping Zebra van de Nederlandse eigenaren Paul en Renate. Vanavond hebben we als groep een diner in het restaurant van de camping.
De vervaldatum van mijn 3G-dongle nadert, dus daarna zijn we weer aangewezen op de WiFi-mogelijkheden van de campings.