) Essaouiria rustdag - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu ) Essaouiria rustdag - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

) Essaouiria rustdag

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

17 Februari 2013 | Marokko, Essaouira

17-02-2013 (zondag) Essaouiria rustdag
Onze rustdag begint om 09.00 uur met een wandeling naar Essaouiria, een bezoek aan een houtatelier en aan de haven. De prachtige vissershaven van Essaouiria heeft een in 1769 gebouwde poort.
Deze plaats is vooral bekend om zijn inlegwerk van thujawortelhout. De thujaboom wordt ook wel levensboom genoemd. Er zijn opvallend rechte straten, het ontwerp stamt van Theodore Cornut.
Onze rondwandeling eindigt in de haven, daar drinken we een vers geperst glas sinasappelsap (5 Dirham = €0,50). 's Middags gaan we op de fiets op onderzoek uit en komen in een gewone woonwijk terecht.
Toevallig is daar een marktje, hier zie je geen toeristen, maar de lokale bevolking. Hier worden koetsjes met een paard ervoor als taxi gebruikt. Op de parkeerplaats voor de camping staan grote aantallen campers, het is een mooi gezicht de kamelen op de duinen boven de campers te zien uitsteken.

• 17 Februari 2013 - 21:42

Erik En Anneke:

Hoi Gert en Marion,

Rustdag lees ik.....begint om 9 uur ...met een wandeling ?!?! Kan dat...? ;-)) Blijkbaar een andere wereld daar.

Wat een verhalen en een belevenissen zeg! Wel leuk om zo te schrijven toch? Heb je na afloop een prachtig aandenken aan deze mooie rondreis. En wij genieten mee, leuk!
    Geniet nog even want voor je het weet zit het er weer op,

Groetjes Erik en Anneke