Tafraout - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu Tafraout - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Marion en Gert Drijver - WaarBenJij.nu

Tafraout

Blijf op de hoogte en volg Marion en Gert

20 Februari 2013 | Marokko, Tafraout

20-02-2013 (woensdag) Tafraoute
We verzamelen om 10.30 uur bij de moskee in Tiznit. De reisbegeleiding trakteert op koffie met gebak. We lopen gezamenlijk door de souk. Tiznit is de stad van het zilver en de berberjuwelen, overal worden gouden, maar vooral zilveren sieraden aangeboden. In een etalage ligt een stoffige munt van Juliana. Na de gezamenlijke wandeling gaan we lopend op zoek naar een nieuwe knop voor de versnelling. Marion was zo slim het Fiat handboek met een afbeelding mee te nemen. De eerste persoon aan wie we het vragen wijst ons de goede kant op, en uiteindelijk vinden we iets, maar het blijft de vraag of het past. Toch meegenomen als reserveonderdeel.
In een restaurant eten we kip met rijst, patat en jus d' orange (€7,-) . Daarna gaan we op weg naar Tafraout. De gerepareerde versnellingsknop doet het voorlopig goed. We verlaten de kust en komen in de voorlopers van het Atlasgebergte. De weg volgt de natuurlijke hellingen en dat betekent veel bochten. We stijgen naar de col de Kardous (1300 m) door een prachtig imponerend landschap. Als ik in een onoverzichtelijke bocht een vrachtwagen tegenkom en terug moet schakelen schiet de versnellingsknop weer los. Inmiddels kan ik ook schakelen zonder knop, maar de knop er weer opgedrukt en op naar de volgende haarspeldbocht. De weg wordt smaller dus we moeten uitwijken voor tegenliggers. Als extra attractie is besloten de weg te verbreden, met grote pneumatische machines worden stukken rots stuk gemaakt.
Een graafmachine stopt het werk even om ons te laten passeren. De camping "Granite Rose" ligt op 1000m het is hier zonnig maar wel wat frisser.

• 21 Februari 2013 - 10:15

Joke En Rob:

Hoi Gert en Marion,

Avontuurlijke tocht. Iets frisser, maar wat zijn de temperaturen daar ongeveer? Over je versnellingspook. Ik neem aan dat je al een nieuwe in Nl besteld hebt en opsturen naar Marokko. Jullie moeten ook nog een stukje terug sturen. Marokko lijkt me niet zo'n Fiat-Ducato land. Via ANWB of bij je eigen FIAT-garage. Dat laatste gaat sneller is mijn ervaring.

Geniet ze.